Wykaz najczęściej popełnianych błędów przy składaniu
wniosków przez organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19,

  1. Brak kalkulatora (obrotów i wynagrodzeń) za miesiąc, w którym składany jest wniosek.
  2. Brak lub błędnie wypełniony załącznik 2 do umowy - w pozycji „Okres za który składane jest oświadczenie" należy wpisać pierwszy i ostatni dzień miesiąca, w którym składany jest wniosek, np. od 01.05.2020 r. do 31.05.2020 r.
  3. W kalkulatorze dot. umów zleceń nie wypełnione poz. „Należna składka na ubezpieczenie społeczne oraz zdrowotne odprowadzana przez pracownika" oraz poz. „Składka na ubezpieczenie społeczne odprowadzana przez pracodawcę". Pozycje, zgodnie z komentarzem do kolumny, należy wypełnić także w przypadku, gdy pracodawca wystąpił do ZUS o zwolnienie z opłacania składek.
  4. Źle wpisany okres dwóch miesięcy spadku obrotów. Miesiące powinny być liczone w okresie od 1 stycznia 2020 r. i kończyć się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień złożenia wniosku. Przykład: składając wniosek w dniu 11.05.2020 r. można wykazać dwumiesięczny okres obrotów liczony maksymalnie do dnia 10.05.2020 r.
  5. Nie wypełniony pkt 10 oświadczenia w części D wniosku o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników (…).