Szanowni Państwo,
na dzień dzisiejszy do Urzędu wpłynęły 454 wnioski o udzielenie dofinansowania. Na 448 zweryfikowanych wniosków tylko 12 zostało poprawnie wypełnionych i zawierało wszystkie załączniki!
Błędy i braki wynikają przede wszystkim z nieznajomości treści ogłoszenia o naborze wniosków oraz wykazu najczęściej popełnianych błędów.
Informujemy, że braki i błędy wydłużają procedurę rozpatrywania wniosków, a tym samym wypłaty dofinansowania.
Przed przygotowaniem wniosku należy zapoznać się
z ZASADAMI UBIEGANIA SIĘ O PRZYZNANIE DOFINANSOWANIA
oraz WYKAZEM NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW.
z ZASADAMI UBIEGANIA SIĘ O PRZYZNANIE DOFINANSOWANIA
oraz WYKAZEM NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW.
Zasady oraz druki dokumentów dostępne są na stronie Urzędu:
https://swidnica.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
https://swidnica.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zzb-wynagrodzenia
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy ogłasza nabór wniosków przedsiębiorcy o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.),
od dnia 26.06.2020 r. do odwołania.
Wnioski mogą składać przedsiębiorcy posiadający status mikro, małego lub średniego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r., poz. 1292 z późn. zm.), których siedziba znajduje się na terenie działania Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy, tj. powiatu świdnickiego.
Wnioski należy składać: - w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym, lub
- w postaci papierowej za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Urzędu: Powiatowy Urząd Pracy w Świdnicy, ul. M. Skłodowskiej-Curie 5; 58-100 Świdnica, lub
- w postaci papierowej w Kancelarii Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy (pok. 11).
Do wniosku należy załączyć:
- podpisaną czytelnie przez przedsiębiorcę umowę o wypłatę dofinansowania (w dwóch egzemplarzach jeżeli wniosek jest składany w formie papierowej lub skan podpisanej umowy, gdy wniosek składany jest elektronicznie),
- podpisaną czytelnie klauzulę dot. przetwarzania danych osobowych (1 egzemplarz),
- wypełniony i podpisany formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
- kalkulatory (dot. wyliczenia wynagrodzeń za łączny okres dofinansowania maksymalnie 3 m-ce):
- kalkulator spadku obrotów, przy pomocy którego przedsiębiorca oblicza procentowy spadek obrotów oraz procentową wysokość dofinansowania,
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy dotyczące zlecania).
Kompletne wnioski będą rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu.
UWAGA:
- O DOFINANSOWANIE MOGĄ UBIEGAĆ SIĘ WYŁACZNIE PRZEDSIĘBIORCY PROWADZĄCY DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ PRZEZ OKRES CO NAJMNIEJ 14 M-CY BEZPOŚREDNIO PRZED DNIEM ZŁOŻENIA WNIOSKU.
- PRZEDSIĘBIORCA NIE MOŻE OTRZYMAĆ DOFINANSOWANIA W CZĘŚCI, W KTÓREJ TE SAME KOSZTY ZOSTAŁY ALBO ZOSTANĄ SFINANSOWANE Z INNYCH ŚRODKÓW PUBLICZNYCH.
- WYJĄTEK STANOWI dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2020 r. poz. 426 i 568), w części niepodlegającej dofinansowaniu na podstawie ww. ustawy.