Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy
POSZUKUJE DZIEWIĘCIU (9) WYKONAWCÓW
DO REALIZACJI USŁUGI
KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ

 
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
  1. Wykształcenie: wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
  2. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
  3. Kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona.
  4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego (jeśli dotyczy).
  5. Kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
  7. Kandydat daje rękojmie należytej realizacji zadań koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej.
  8. Nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
WARUNKI WSPÓŁPRACY:
Świadczenie usługi na podstawie umowy zlecenie w okresie od dnia podpisania umowy do 31.12.2025 r.

ZAKRES ZAMÓWIENIA:
Kody CPV zamówień:
CPV 85.00.00.00-9 - usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
CPV 85.31.23.00-2 - usługi dozoru i doradztwa
CPV 85.31.00.00-5 - usługi pracy społecznej

Świadczenie usługi polega na realizacji na terenie gmin powiatu świdnickiego  w szczególności następujących czynności:   
  1. współpraca z 15 rodzinami zastępczymi z terenu powiatu świdnickiego poprzez kontakt osobisty w miejscu zamieszkania rodziny zastępczej i dokumentowanie tej pracy;
  2. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym w realizacji zadań wynikających z zakresu rodzinnej pieczy zastępczej, w tym jej dokumentowanie;
  3. przygotowanie, we współpracy z rodziną zastępczą oraz asystentem rodziny,
    a w przypadku gdy rodzinie dziecka nie został przydzielony asystent rodziny – we współpracy z podmiotem organizującym pracę z rodziną, planu pomocy dziecku;
  4. pomoc rodzinom zastępczym w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
  5. zapewnianie rodzinom zastępczym dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci,
    w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;         
  6. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
  7. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
  8. przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy;
  9. przeprowadzenie w imieniu organizatora oceny sytuacji dziecka umieszczonego w rodzinnej pieczy zastępczej w terminach określonych w ustawie;
  10. sporządzenie w imieniu organizatora, oceny rodziny zastępczej w terminach określonych w ustawie;
  11. sporządzenie opinii w przedmiocie ustania przyczyny umieszczenia dziecka w rodzinie zastępczej i możliwości powrotu dziecka do jego rodziny biologicznej na potrzeby postępowania sądowego w tej sprawie oraz innych opinii w sprawach określonych w ustawie;
  12. współpraca z podmiotami wspierającymi rodzinne formy pieczy zastępczej;   
  13. podnoszenia kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi i rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie,
  14. zachowania w tajemnicy informacji o osobach oraz przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych i podpisania stosownej umowy w zakresie przetwarzania danych osobowych,
  15. znajomość przepisów, tj. ustawy z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz powiązanych aktów wykonawczych, Kodeksu rodzinnego
    i opiekuńczego;
  16. zapoznania się z obowiązującymi w jednostce drukami i dokumentami wprowadzonymi Zarządzeniem Dyrektora PCPR;
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. Wypełniony i podpisany formularz oferty – załącznik nr 1
  2. Oświadczenia według załącznika nr 2
  3. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i doświadczenie.  
  4. Życiorys zawodowy CV.
MIEJSCE SKŁADANIA OFERTY:
  1. Ofertę należy sporządzić na załączonym formularzu oferty – załącznik nr 1 wraz
    z załącznikiem nr 2 – oświadczenie.
  2. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
  3. Ofertę należy złożyć w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy, ul. Wałbrzyska 15 do dnia 13 grudnia 2024 r. do godz. 15:00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem – ,,Oferta na koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej"
KLAUZULA INFORMACYJNA
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia
27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE.L.2016.119.1)  – dalej RODO informuję, że:
  1. Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Pani/Pana dane osobowe, jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica. Z Administratorem może się Pani/Pan kontaktować za pomocą operatora pocztowego na adres: ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica lub za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: pcpr@pcpr.swidnica.pl.
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować za pomocą adresu poczty elektronicznej: e-mail: iod@pcpr.swidnica.pl lub za pomocą operatora pocztowego na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Wałbrzyska 15, 58-100 Świdnica z dopiskiem: „Inspektor Ochrony Danych". Może Pani/Pan się kontaktować z inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem swoich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących Pani/Panu na podstawie RODO.
  3. Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane w celu prowadzenia spraw związanych
    z realizacją  praw i obowiązków wynikających  z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku
    o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, z ustawy z dnia 12 marca 2004 roku
    o pomocy społecznej, które pozostają w kompetencji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie,  na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
  4. Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane osobom upoważnionym przez Administratora. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem  jest dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Świdnicy,
  3. inne podmioty upoważnione na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
  4. podmioty, którym przekazanie Pani/Pana danych osobowych następuje na podstawie Pani/Pana wniosku lub zgody.
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez Administratora przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w pkt 3, a następnie po tym czasie zgodnie z zatwierdzoną instrukcją archiwalną i jednolitym rzeczowym wykazem akt dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie na mocy przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie są przekazywane  poza Europejski Obszar Gospodarczy i do organizacji międzynarodowych.
  3. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
  4. Administrator pragnie zapewnić Panią/Pana, że wszystkim osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługują odpowiednie prawa wynikające
    z RODO. W związku z tym przysługują Pani/Panu prawo dostępu do  treści swoich danych w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia, oraz inne uprawnienia w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  5. W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem zgodnie z obowiązującym prawem.
  6. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane osobowe dotyczą, podanie przez Panią/Pana danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
  7. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
  8. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania lub ich uzupełnienia ze względu na prowadzenie spraw związanych z realizacją  praw i obowiązków wynikających  z ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, z ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej, które pozostają w kompetencji Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie. Konsekwencją niepodania i nieuzupełnienia danych osobowych będzie pozostawienie sprawy bez rozpatrzenia.  
  9. Podane przez Panią/Pana dane osobowe są przetwarzane w formie papierowej
    i elektronicznej (systemy informatyczne Administratora).
  10. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wszelkie środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej  ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu