Informacja starosty na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi
Informację Starosty można nazwać inaczej testem rynku pracy. Przed złożeniem wniosku o zezwolenie na pracę pracodawca musi otrzymać od starosty potwierdzenie, że tej pracy nie może wykonywać bezrobotny zarejestrowany w powiatowym urzędzie pracy.
W celu uzyskania informacji starosty pracodawca zgłasza do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na główne miejsce wykonywania pracy przez cudzoziemca:
- ofertę pracy na stanowisko, na którym będzie zatrudniał cudzoziemca
- załącznik do krajowej oferty pracy
Niezbędne formularze można pobrać ze strony – dokumenty do pobrania
Uwaga!
Dane zawarte w ofercie pracy i załączniku muszą być tożsame z danymi wskazanymi we wniosku o udzielenie zezwolenia na pracę.
W zgłoszeniu oferty pracy nie można oferować niższej płacy niż ta, którą otrzymują lokalni pracownicy na porównywalnych stanowiskach. Starosta nie weźmie pod uwagę wymagań wskazanych w ofercie pracy, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać.
Wypełnione druki pracodawca dostarcza w sposób elektroniczny za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl lub osobiście do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy.
Czas oczekiwania
Powiatowy Urząd Pracy w imieniu starosty wydaje informację w terminie:
-
nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy, jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy nie wynika, że istnieje możliwość zorganizowania rekrutacji;
- nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia oferty pracy w przypadku organizowania rekrutacji wśród bezrobotnych i poszukujących pracy.