Wydawca treści

Informacja starosty

Informacja starosty na temat możliwości zaspokojenia potrzeb kadrowych podmiotu powierzającego wykonywanie pracy cudzoziemcowi


Informację Starosty można nazwać inaczej testem rynku pracy. Przed złożeniem wniosku o zezwolenie na pracę pracodawca musi otrzymać od starosty potwierdzenie, że tej pracy nie może wykonywać bezrobotny zarejestrowany w powiatowym urzędzie pracy.

W celu uzyskania informacji starosty pracodawca zgłasza do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na główne miejsce wykonywania pracy przez cudzoziemca:
  •  ofertę pracy na stanowisko, na którym będzie zatrudniał cudzoziemca 
  •  załącznik do krajowej oferty pracy 
Niezbędne formularze można pobrać ze strony – dokumenty do pobrania

Uwaga!

Dane zawarte w ofercie pracy i załączniku muszą być tożsame z danymi wskazanymi we wniosku o udzielenie zezwolenia na pracę. 
 
W zgłoszeniu oferty pracy nie można oferować niższej płacy niż ta, którą otrzymują lokalni pracownicy na porównywalnych stanowiskach. Starosta nie weźmie pod uwagę wymagań wskazanych w ofercie pracy, jeżeli są one zaniżone lub zawyżone w stosunku do pracy, którą cudzoziemiec ma wykonywać.
 
Wypełnione druki pracodawca dostarcza w sposób elektroniczny za pośrednictwem strony www.praca.gov.pl lub osobiście do siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Świdnicy.

Czas oczekiwania

Powiatowy Urząd Pracy w imieniu starosty wydaje informację w terminie: 

  • nie dłuższym niż 14 dni od dnia złożenia oferty pracy w powiatowym urzędzie pracy, jeżeli z analizy rejestrów bezrobotnych i poszukujących pracy nie wynika, że istnieje możliwość zorganizowania rekrutacji; 

  • nie dłuższym niż 21 dni od dnia złożenia oferty pracy w przypadku organizowania rekrutacji wśród bezrobotnych i poszukujących pracy.

Informacje o publikacji dokumentu